開講学期/Course Start | 2024年度/Academic Year 前期/First |
---|---|
開講曜限/Class period | 金/Fri 9 , 金/Fri 10 |
授業区分/Regular or Intensive | 週間授業 |
対象学科/Department | 全専攻 |
対象学年/Year | 1年 , 2年 |
授業科目区分/Category | 博士前期課程 大学院副専修科目 |
必修・選択/Mandatory or Elective | 選択 |
授業方法/Lecture or Seminar | 演習科目 |
授業科目名/Course Title | 英語プレゼンテーションスキル/English Presentation Skills |
単位数/Number of Credits | 1 |
担当教員名/Lecturer | PERREM JOHN GUY (学部) |
時間割コード/Registration Code | SQ107 |
連絡先/Contact | PERREM JOHN GUY(jgperrem@muroran-it.ac.jp) |
オフィスアワー/Office hours | PERREM JOHN GUY(火曜日10:30~11:40。まずはご予約ください。) |
実務経験/Work experience |
更新日/Date of renewal | 2024/03/11 |
---|---|
授業のねらい /Learning Objectives |
This course is designed to provide graduate students with an opportunity to develop their skills and confidence in giving an academic presentation in English. |
到達度目標 /Outcomes Measured By: |
1. To develop the verbal and non-verbal skills to give an effective academic presentation. 2. To understand and create visual aids that will effectively communicate the main findings of research data. 3. To produce and present a mini-presentation on their current research. |
授業計画 /Course Schedule |
数 12 時間 Total hours: 12 Week 1: Purpose and structure of academic presentations Week 2: Physical Message I Week 3: Physical Message II Week 4: Presentation flow: from greetings to goodbyes Week 5: Visual Message I Week 6: Visual Message II Week 7: Answering audience questions Week 8: Student presentations and instructor feedback ほぼ毎週練習課題があります。 A practice assignment will be given almost every week. 各回の学修時間の目安は、事前・事後合わせて1時間必要です。 For each 90 minute class, students are expected to undertake an additional 1 hour of self study. |
参考書等 /Required Materials |
Laptop computer, software such as PowerPoint or Keynote or similar. ノートパソコン、PowerPointやKeynoteなどのソフトウェア、またはそれに類するもの。 |
教科書・参考書に関する備考 | No textbook. Materials will be provided via handouts or on Moodle depending on your teacher. |
成績評価方法 /Grading Guidelines |
毎回の課題50%、最終のプレゼンテーション50%で評価する。100点満点中60点以上が合格点である。 The score of each student is evaluated by assignments (50%) and a final presentation (50%). A grade of more than 60 is needed for a credit. 到達度目標1~3は課題と最終のプレゼンテーションで評価する。 Goals 1-3 are evaluated by assignments and the final presentation. |
履修上の注意 /Notices |
事前登録が必須である。詳細は掲示板及びMoodleを見ること。 Pre-registration is necessary. Please check the information on Moodle. ※事前登録期間:後日掲示します ※Pre-registration period: TBA 欠席は理由の如何にかかわらず1回までしか認めない。2回以上欠席の者は、再履修しなければならない。 No more than one absence will be allowed regardless of the reason. Students who are absent two times or more must retake the course. 不合格者は再履修しなければならない。 Students who fail the class have to re-take the class. 本授業で欠席の特例として認められる理由は、大学から出席停止を命じられる感染症のみである。その他の理由による欠席は原則公欠にならないので注意すること。出席停止についてはhttps://muroran-it.ac.jp/campuslife/campus/absence/を参照すること。 |
教員メッセージ /Message from Lecturer |
Students should bring laptops/tablet to class with PowerPoint/Keynote or similar software. PowerPoint/Keynoteなどのソフトウェアをインストールしたノートパソコン/タブレットを授業に持参してください。 All course participants will actively present in English in front of groups and the class in this course. このコースでは、受講者全員がグループやクラスの前で積極的に英語でプレゼンテーションを行います。 Please note that the content of active learning may vary slightly from instructor to instructor. アクティブラーニングの内容については、講師によって多少の違いがあることをご了承ください。 |
学習・教育目標との対応 /Learning and Educational Policy |
JABEE(a)地球的視点から多面的に物事を考える能力とその素養に対応する。 |
関連科目 /Related course |
英語ライティング演習 Academic English Writing |
備考 /Notes |
This class will be conducted entirely in English. |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
該当するデータはありません |
Active learning 1-1 /主体的学修(反転授業,小テスト,振り返り 等) |
課題では自らテーマを設定し、各ユニットで習ったパラグラフ構成を用いてエッセイを書く。 |
---|---|
Active learning 1-2 /上記項目に係るALの度合い |
15%~50% |
Active learning 2-1 /対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等) |
|
Active learning 2-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |
Active learning 3-1 /深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等) |
|
Active learning 3-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |