授業情報/Course information

開講学期/Course Start 2024年度/Academic Year   前期/First
開講曜限/Class period 他/Oth.
授業区分/Regular or Intensive 集中講義
対象学科/Department 全学科
対象学年/Year 3年 , 4年
授業科目区分/Category 教育課程 一般教養教育
必修・選択/Mandatory or Elective 選択
授業方法/Lecture or Seminar 演習科目
授業科目名/Course Title 英語コミュニケーションII(集中講義)/English Communication II
単位数/Number of Credits 1
担当教員名/Lecturer ゲイナー ブライアン (学部)
時間割コード/Registration Code F1111
連絡先/Contact ゲイナー ブライアン(メール: bgaynor@mmm.muroran-it.ac.jp
電話: 0143-46-5843)
オフィスアワー/Office hours ゲイナー ブライアン(火曜日 10:30 ~ 12:00)
実務経験/Work experience
更新日/Date of renewal 2024/03/21
授業のねらい
/Learning Objectives
This course is delivered as part of the Western Washington University (WWU) Intensive English program.
NOTE: Only students who have successfully participated in the WWU Intensive English program can get a credit.
This course aims to provide students with an advanced level of English communicative ability.
到達度目標
/Outcomes Measured By:
1. To help increase confidence and advanced competence in communicating in English.
2. To gain further practical experience using English appropriately in a variety of situations in the United States.
3. To gain greater cultural understanding of the United States of America.
授業計画
/Course Schedule
The course schedule is determined by Western Washington University every year. Please contact ゲイナー先生 for more details.

bgaynor@muroran-it.ac.jp

成績評価方法
/Grading Guidelines
Students who successfully complete the WWU Intensive English Program will receive a full credit.
学習・教育目標との対応
/Learning and Educational Policy
学生便覧「学習目標と授業科目との関係表」参照
関連科目
/Related course
履修前:フレッシュマン英語演 習、英語リーディング演習A・B、英語総合演習、英語コミュニケーションI
No. 回(日時)
/Time (date and time)
主題と位置付け(担当)
/Subjects and instructor's position
学習方法と内容
/Methods and contents
備考
/Notes
該当するデータはありません
Active learning 1-1
/主体的学修(反転授業,小テスト,振り返り 等)
・本授業ではProfessional English Communicationについては十分な予習を行っておくこと。
・本授業ではspeakingとlisteningを集中的にするので、presentation及び演習用ビデオ教材で演習を行いに臨むこと。
・Interview Testを実施するので、復習を行うこと。
・自己学習の確保を促すたに毎週学習ワークシート又実習的な課題を出します。
Active learning 1-2
/上記項目に係るALの度合い
15%~50%
Active learning 2-1
/対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等)
Active learning 2-2
/上記項目に係るALの度合い
15%~50%
Active learning 3-1
/深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等)
以前に学んだ英語を基礎とし、実習的な演習を行う。
Active learning 3-2
/上記項目に係るALの度合い
15%~50%