授業情報/Course information

開講学期/Course Start 2023年度/Academic Year   前期/First
開講曜限/Class period 金/Fri 9 , 金/Fri 10
授業区分/Regular or Intensive 週間授業
対象学科/Department 全専攻
対象学年/Year 1年 , 2年 , 3年 , 4年
授業科目区分/Category 博士前期課程 大学院副専修科目
必修・選択/Mandatory or Elective 選択
授業方法/Lecture or Seminar 講義科目
授業科目名/Course Title 英語プレゼンテーション基礎(特設クラス)/Basic English Presentation
単位数/Number of Credits 2
担当教員名/Lecturer SUSTENANCE SCOTT NIGEL (学部)
時間割コード/Registration Code SP112z
連絡先/Contact SUSTENANCE SCOTT NIGEL(Q 511
0143 - 46 - 5840
sustenance@muroran-it.ac.jp)
オフィスアワー/Office hours SUSTENANCE SCOTT NIGEL( 水曜日・14:35 - 16:05)
実務経験/Work experience
更新日/Date of renewal 2023/03/13
授業のねらい
/Learning Objectives
This course is designed to provide graduate students with an opportunity to develop their skills and confidence in giving an academic presentation in English.
到達度目標
/Outcomes Measured By:
1. To develop the verbal and non-verbal skills to give an effective academic presentation.
2. To understand and create visual aids that will effectively communicate the main findings of research data.
3. To produce and present a mini-presentation on their current research.
授業計画
/Course Schedule
総授業時間数 12 時間 Total hours: 12
Week 1: Purpose and structure of academic presentations
Week 2: Physical Message I
Week 3: Physical Message II
Week 4: Presentation flow: from greetings to goodbyes
Week 5: Visual Message I
Week 6: Visual Message II
Week 7: Answering audience questions
Week 8: Student presentations and instructor feedback

ほぼ毎週練習課題があります。
A practice assignment will be given almost every week.

各回の学修時間の目安は、事前・事後合わせて1時間必要です。
For each 90 minute class, students are expected to undertake an additional 1 hour of self study.

新型コロナウイルス感染症の流行状況に伴い、学生への十分な周知のもと、授業計画・授業実施方法は変更する可能性があります。
Due to the epidemic situation of COVID19, the plan and implementation method may be changed. In that case, I will explain to you properly.
教科書・参考書に関する備考 教科書・参考書は指定せず、その都度プリントを配布する。
No textbook.  Materials will be provided via handouts or on Moodle depending on your teacher.
成績評価方法
/Grading Guidelines
毎回の課題50%、最終のプレゼンテーション50%で評価する。100点満点中60点以上が合格点である。
The score of each student is evaluated by assignments (50%) and a final presentation (50%). A grade of more than 60 is needed for a credit.

到達度目標1~3は課題と最終のプレゼンテーションで評価する。
Goals 1-3 are evaluated by assignments and the final presentation.

新型コロナウイルス感染症の流行状況に伴い、学生への十分な周知のもと、成績評価方法は変更する可能性があります。
Due to the epidemic situation of COVID19, the grading guidelines may be changed.
In that case, I will explain to you properly.
履修上の注意
/Notices
定員は各クラス16名です。
There is an enrolment limit of 16 students in each class.

事前登録が必須である。詳細は掲示板及びMoodleを見ること。
Pre-registration is necessary. See the bulletin board and Moodle for details.

※事前登録期間:後日掲示します
※Pre-registration period: TBA

欠席は理由の如何にかかわらず1回までしか認めない。2回以上欠席の者は、再履修しなければならない。
No more than one absences will be allowed regardless of the reason. Students who are absent two times or more must retake the course.
不合格者は再履修しなければならない。
Students who fail the class have to re-take the class.
学習・教育目標との対応
/Learning and Educational Policy
JABEE(a)地球的視点から多面的に物事を考える能力とその素養に対応する。
An ability of multidimensional thinking with knowledge from global perspective.
関連科目
/Related course
英語ライティング演習  Academic English Writing
備考
/Notes
This class will be conducted entirely in English.
No. 回(日時)
/Time (date and time)
主題と位置付け(担当)
/Subjects and instructor's position
学習方法と内容
/Methods and contents
備考
/Notes
該当するデータはありません
Active learning 1-1
/主体的学修(反転授業,小テスト,振り返り 等)
課題では自らテーマを設定し、各ユニットで習ったパラグラフ構成を用いてエッセイを書く。
Active learning 1-2
/上記項目に係るALの度合い
15%~50%
Active learning 2-1
/対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等)
Active learning 2-2
/上記項目に係るALの度合い
該当なし
Active learning 3-1
/深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等)
Active learning 3-2
/上記項目に係るALの度合い
該当なし