授業情報/Course information

開講学期/Course Start 2022年度/Academic Year   前期/First
開講曜限/Class period 水/Wed 9 , 水/Wed 10
授業区分/Regular or Intensive 週間授業
対象学科/Department 副専修科目
対象学年/Year 1年 , 2年
授業科目区分/Category 博士前期課程 大学院副専修科目
必修・選択/Mandatory or Elective 選択
授業方法/Lecture or Seminar 講義科目
授業科目名/Course Title 英語プレゼンテーション基礎/Basic English Presentation
単位数/Number of Credits 2
担当教員名/Lecturer 工藤 ローラ (学部)
時間割コード/Registration Code SP113
連絡先/Contact 工藤 ローラ(kudolau@mmm.muroran-it.ac.jp)
オフィスアワー/Office hours 工藤 ローラ(Wednesday (水曜日)  - 14:00~15:30)
実務経験/Work experience
更新日/Date of renewal 2022/02/28
授業のねらい
/Learning Objectives
This course aims to give the students the vocabulary and expressions needed to give a successful presentation in English. Coursework will include examples of presentations and various speaking activities which will enable students to learn and practice specific expressions and structures. The course will also cover presenting techniques, body language, visuals and audience interaction. By the end of the course students will be able to deliver a professional presentation on a subject of their choosing which will be used in assessing the student's final grade.
到達度目標
/Outcomes Measured By:
Students will learn about presentation styles and techniques and practice a variety of these to ensure they are prepared for presentations they will have in the future.
授業計画
/Course Schedule
総授業時間数(実時間):22.5時間
week 1 - Introduction
week 2 - Presentation styles and steps
week 3 - Where things are - Numbers, units and measurements
week 4 - Pair presentation
week 5 - Defining things
week 6 - To be passive or not to be passive - mini-presentation preparation
week 7 - Mini-presentation
week 8 - Introduction to poster - work on poster
week 9 - Looking at differences and similarities - work on poster
week 10 - Poster Presentation
week 11 - Describing graphs and figures
week 12 - Explaining probability - work on final presentation
week 13 - work on presentation preparation
weeks 14 and 15 - final presentations


新型コロナウイルス感染症の流行状況に伴い、学生への十分な周知のもと、授業計画・授業実施 方法は変更する可能性があります。

Due to the epidemic situation of COVID19, the plan and implementation method may be changed.
In that case, I will explain to you properly.
教科書・参考書に関する備考 There is NO textbook for this class.
成績評価方法
/Grading Guidelines
In-class mini presentations are 40% and the final presentation is 60% of the grade.
A grade of more than 60 is accepted for a credit.
Students whose final presentation is unsatisfactory must redo the final presentation.

Due to the epidemic situation of COVID19, the plan and implementation method may be changed.
In that case, I will explain to you properly.
履修上の注意
/Notices
欠席は理由の如何にかかわらず3回までしか認めない。4回以上欠席の者は、再履修しなければならない。
最初の授業で説明します.必ず最初の授業を出席しなさい.
教員メッセージ
/Message from Lecturer
1.遅刻はしないこと。出席をとった後の入室は遅刻とみなす。
2.原則として、授業開始後の途中退室は認めない。許可なく退室した者は、欠席とみなす。
3.出席した以上、授業に参加することの意思表明をしたことになるので、積極的・協力的な姿勢で学習に臨んでもらいたい。

The class will be conducted entirely in English.
学習・教育目標との対応
/Learning and Educational Policy
JABEE基準(1)(f)の「国際的に通用するコミュニケーション基礎能力」、及び学習・教育目標E「自分の意見を論理的に整理し、他者に説明する能力」に対応している。
No. 回(日時)
/Time (date and time)
主題と位置付け(担当)
/Subjects and instructor's position
学習方法と内容
/Methods and contents
備考
/Notes
該当するデータはありません
Active learning 1-1
/主体的学修(反転授業,小テスト,振り返り 等)
The final presentation will count for 50% of the final grade.
Active learning 1-2
/上記項目に係るALの度合い
50%超
Active learning 2-1
/対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等)
Pair and mini presentations.
Active learning 2-2
/上記項目に係るALの度合い
15%~50%
Active learning 3-1
/深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等)
該当なし
Active learning 3-2
/上記項目に係るALの度合い
15%~50%