開講学期/Course Start | 2022年度/Academic Year 前期/First |
---|---|
開講曜限/Class period | 水/Wed 9 , 水/Wed 10 |
授業区分/Regular or Intensive | 週間授業 |
対象学科/Department | 生産システム工学系専攻 |
対象学年/Year | 1年 , 2年 |
授業科目区分/Category | 博士前期課程 大学院副専修科目 |
必修・選択/Mandatory or Elective | 選択 |
授業方法/Lecture or Seminar | 講義科目 |
授業科目名/Course Title | 英語プレゼンテーション基礎/Basic English Presentation |
単位数/Number of Credits | 2 |
担当教員名/Lecturer | SUSTENANCE SCOTT NIGEL (学部) |
時間割コード/Registration Code | SP112 |
連絡先/Contact |
SUSTENANCE SCOTT NIGEL( Q 511 0143 - 46 - 5840 sustenance@mmm.muroran-it.ac.jp) |
オフィスアワー/Office hours |
SUSTENANCE SCOTT NIGEL( (木)14:35 - 16:05 Thursday 14:35 - 16:05) |
実務経験/Work experience |
更新日/Date of renewal | 2022/02/28 |
---|---|
授業のねらい /Learning Objectives |
This course aims to give the students the vocabulary and expressions needed to give a successful presentation in English. Coursework will include examples of presentations and various speaking activities which will enable students to learn and practice specific expressions and structures. The course will also cover presentation techniques such as body language, voice, visuals and audience interaction. By the end of the course students will be able to deliver a professional presentation on a subject of their choosing which will be used in assessing the student's final grade. |
到達度目標 /Outcomes Measured By: |
Students will learn about presentation styles and techniques and practice a variety of these to ensure they are prepared for presentations they will have in the future. |
授業計画 /Course Schedule |
総授業時間数(実時間):22.5時間 week 1 - Course Introduction week 2 - Presentation Styles & Steps week 3 - Mini Presentations week 4 - Choosing Your Topic week 5 - Poster Design week 6 - Poster Creation week 7 - Poster Presentation Language week 8 - Poster Presentations week 9 - PowerPoint Presentation Structure week 10 - PowerPoint Presentation Language 1 week 11 - PowerPoint Presentation Language 2 week 12 - PowerPoint Presentation Design week 13 - PowerPoint Presentation Techniques weeks 14 and 15 - Final Presentations 新型コロナウイルス感染症の流行状況に伴い、学生への十分な周知のもと、授業計画・授業実施 方法は変更する可能性があります。 The plan and implementation method may change depending on the COVID-19 situation. |
教科書・参考書に関する備考 |
教科書はないですがオンライン教材を利用します。 There is no textbook for this class. |
成績評価方法 /Grading Guidelines |
授業中の積極性10%、受業で「ミニ・プレゼンテーション」発表10%、ポスター発表30%、 パワーポイント発表50%。 100点満点中60点以上を合格とする。不合格者は最終発表を改善して、合格するまでやり直ししなければならない。 Participation 10% Mini-presentation 10% Poster presentation 30% Final presentation 50% A grade of more than 60 is needed for a credit. 新型コロナウイルス感染症の流行状況に伴い、学生への十分な周知のもと、授業計画・授業実施 方法は変更する可能性があります。 |
履修上の注意 /Notices |
欠席は理由の如何にかかわらず3回までしか認めない。4回以上欠席の者は、再履修しなければならない。 |
学習・教育目標との対応 /Learning and Educational Policy |
JABEE基準(1)(f)の「国際的に通用するコミュニケーション基礎能力」、及び学習・教育目標E「自分の意見を論理的に整理し、他者に説明する能力」に対応している。 |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
該当するデータはありません |
Active learning 1-1 /主体的学修(反転授業,小テスト,振り返り 等) |
Students will have to prepare their presentations outside of class. |
---|---|
Active learning 1-2 /上記項目に係るALの度合い |
15%~50% |
Active learning 2-1 /対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等) |
We do presentation practice in pairs/groups |
Active learning 2-2 /上記項目に係るALの度合い |
15%~50% |
Active learning 3-1 /深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等) |
Students will learn to prepare and present on topics related to their majors. |
Active learning 3-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |