開講学期/Course Start | 2021年度/Academic Year 前期/First |
---|---|
開講曜限/Class period | 金/Fri 7,金/Fri 8 |
授業区分/Regular or Intensive | 週間授業 |
対象学科/Department | 生産システム工学系専攻 |
対象学年/Year | 1年,2年 |
授業科目区分/Category | 博士前期課程 大学院副専修科目 |
必修・選択/Mandatory or Elective | 選択 |
授業方法/Lecture or Seminar | 講義科目 |
授業科目名/Course Title | 英語プレゼンテーション基礎/Basic English Presentation |
単位数/Number of Credits | 2.0 |
担当教員名/Lecturer | 工藤 ローラ |
時間割コード/Registration Code | SP112 |
連絡先/Contact |
工藤 ローラ(kudolau@mmm.muroran-it.ac.jp phone: 4841) |
オフィスアワー/Office hours |
工藤 ローラ(水曜日 - 14:30~16:00 オフィス.アワー以外でも、在室時は対応します。) |
実務経験/Work experience |
更新日/Date of renewal | 2021/03/05 |
---|---|
授業のねらい /Learning Objectives |
This course aims to give the students the vocabulary and expressions needed to give a successful presentation in English. Coursework will include examples of presentations and various speaking activities which will enable students to learn and practice specific expressions and structures. The course will also cover presenting techniques, body language, visuals and audience interaction. By the end of the course students will be able to deliver a professional presentation on a subject of their choosing which will be used in assessing the student's final grade. |
到達度目標 /Outcomes Measured By: |
Students will learn about presentation styles and techniques and practice a variety of these to ensure they are prepared for presentations they will have in the future. |
授業計画 /Course Schedule |
総授業時間数(実時間):22.5時間 week 1 - Introduction week 2 - Presentation styles and steps week 3 - Where things are - pair presentation week 4 - Numbers, units and measurements week 5 - Defining things week 6 - To be passive or not to be passive - mini-presentation week 7 - Explaining how things work - introduction to poster presentation week 8 - Cause and Effect - work on poster week 9 - Looking at differences and similarities - work on poster week 10 - Poster Presentation week 11 - Describing graphs and figures week 12 - Explaining probability - work on final presentation week 13 - work on presentation preparation weeks 14 and 15 - final presentations 新型コロナウイルス感染症の流行状況に伴い、学生への十分な周知のもと、授業計画・授業実施 方法は変更する可能性があります。 Due to the epidemic situation of COVID19, the plan and implementation method may be changed. In that case, I will explain to you properly. |
教科書・参考書に関する備考 |
教科書はないですがオンライン教材を利用します。https://virexch.fnd.muroran-it.ac.jp/ を参考して下さい。 There is no textbook for this class. All the materials are on the class Moodle page. |
成績評価方法 /Grading Guidelines |
受業での二回のminiプレゼンテーション発表30%、poster presentation 発表20% 学期末プレゼンテーション発表とその準備50%。 100点満点中60点以上を合格とする。不合格者は最終発表を改善して、合格するまでやり直ししなければならない。 pair presentation 15% mini-presentation 15% poster presentation 20% final presentation 50% A grade of more than 60 is accepted for a credit. 新型コロナウイルス感染症の流行状況に伴い、学生への十分な周知のもと、授業計画・授業実施 方法は変更する可能性があります。 Due to the epidemic situation of COVID19, the plan and implementation method may be changed. In that case, I will explain to you properly. Students whose final presentation is unsatisfactory must rewrite the final presentation. |
履修上の注意 /Notices |
欠席は理由の如何にかかわらず3回までしか認めない。4回以上欠席の者は、再履修しなければならない。 最初の授業で説明します.必ず最初の授業を出席しなさい. |
教員メッセージ /Message from Lecturer |
1.遅刻はしないこと。出席をとった後の入室は遅刻とみなす。 2.原則として、授業開始後の途中退室は認めない。許可なく退室した者は、欠席とみなす。 3.出席した以上、授業に参加することの意思表明をしたことになるので、積極的・協力的な姿勢で学習に臨んでもらいたい。 |
学習・教育目標との対応 /Learning and Educational Policy |
JABEE基準(1)(f)の「国際的に通用するコミュニケーション基礎能力」、及び学習・教育目標E「自分の意見を論理的に整理し、他者に説明する能力」に対応している。 |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
該当するデータはありません |
Active learning 1-1 /主体的学修(反転授業,小テスト,振り返り 等) |
Students will have to prepare their presentations outside of class. |
---|---|
Active learning 1-2 /上記項目に係るALの度合い |
15%~50% |
Active learning 2-1 /対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等) |
We do presentation practice in pairs/groups |
Active learning 2-2 /上記項目に係るALの度合い |
15%~50% |
Active learning 3-1 /深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等) |
Students will learn to prepare and present on topics related to their majors. |
Active learning 3-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |