授業情報/Course information

開講学期/Course Start 2020年度/Academic Year   前期/First
開講曜限/Class period 水/Wed 9 , 水/Wed 10
授業区分/Regular or Intensive 週間授業
対象学科/Department
対象学年/Year 1年 , 2年
授業科目区分/Category 博士前期課程 大学院副専修科目
必修・選択/Mandatory or Elective 選択
授業方法/Lecture or Seminar 講義科目
授業科目名/Course Title 英語プレゼンテーション基礎/Basic English Presentation
単位数/Number of Credits 2
担当教員名/Lecturer ジョンソン ポール マイケル (学部)
時間割コード/Registration Code SP168
連絡先/Contact ジョンソン ポール マイケル( Q511 murotech@gmail.com)
オフィスアワー/Office hours ジョンソン ポール マイケル( 木曜日13:00-14:00)
実務経験/Work experience
更新日/Date of renewal 2020/03/06
授業のねらい
/Learning Objectives
This course aims to give the students the vocabulary and expressions needed to give a successful presentation in English. Coursework will include examples of presentations and various listening and speaking activities which enable students to learn and practice specific expressions and structures. The course will also cover presenting techniques, body language, visuals and audience interaction. By the end of the course students will be able to deliver a professional presentation on a subject of their choosing which will be used in assessing the student's final grade.
到達度目標
/Outcomes Measured By:
Students will learn about presentation styles and techniques and practice a variety of these to ensure they are prepared for presentations they will have in the future.
授業計画
/Course Schedule
総授業時間数(実時間):22.5時間
Week 1 - Introduction: Introducing yourself and others
Week 2 - Mini Presentation 1, General presentation structure
Week 3 - Describing a thing (numbers, specifications, measurements)
Week 4 - Mini Presentation 2
Week 5 - Describing a process
Week 6 - Visual aids
Week 7 - Mini Presentation 3
Week 8 - Non-verbal communication: gestures and body language
Week 9 - Describing a place
Week 10 - Mini Presentation 4
Week 11 - Moving from poster to Power Point, choosing final presentation topics
Week 12 - Final presentation preparation
Week 13 - Final presentation preparation
Weeks 14 and 15 - Final presentations.

教科書・参考書に関する備考 教科書はないです.
There is no text for this class.
成績評価方法
/Grading Guidelines
受業でのミニプレゼンテーション発表50%、 学期末プレゼンテーション発表50%.
100点満点中60点以上を合格とする。

Mini Presentations 50% Final presentation 50%
A grade of more than 60 is accepted for a credit.
履修上の注意
/Notices
欠席は理由の如何にかかわらず3回までしか認めない。4回以上欠席の者は、再履修しなければならない。
最初の授業で説明します.必ず最初の授業を出席しなさい.
コンピュータ教室で行うので毎回必ず自分のユーザ名とパスワードを持ってきてください。
教員メッセージ
/Message from Lecturer
1.遅刻はしないこと。出席をとった後の入室は遅刻とみなす。
2.原則として、授業開始後の途中退室は認めない。許可なく退室した者は、欠席とみなす。
3.出席した以上、授業に参加することの意思表明をしたことになるので、積極的・協力的な姿勢で学習に臨んでもらいたい。
学習・教育目標との対応
/Learning and Educational Policy
JABEE基準(1)(f)の「国際的に通用するコミュニケーション基礎能力」、及び学習・教育目標E「自分の意見を論理的に整理し、他者に説明する能力」に対応している。
No. 回(日時)
/Time (date and time)
主題と位置付け(担当)
/Subjects and instructor's position
学習方法と内容
/Methods and contents
備考
/Notes
該当するデータはありません
Active learning 1-1
/主体的学修(反転授業,小テスト,振り返り 等)
Students will do weekly work sheets with authentic materials to promote active learning.

Active learning 1-2
/上記項目に係るALの度合い
15%~50%
Active learning 2-1
/対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等)
Pair work and group activities will be used to promote communicative exchanges.
Active learning 2-2
/上記項目に係るALの度合い
15%~50%
Active learning 3-1
/深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等)
Active learning 3-2
/上記項目に係るALの度合い
15%~50%