授業情報/Course information

開講学期/Course Start 2020年度/Academic Year  前期/First
開講曜限/Class period 水/Wed 9,水/Wed 10
授業区分/Regular or Intensive 週間授業
対象学科/Department 全専攻
対象学年/Year 1年,2年
授業科目区分/Category 博士前期課程 大学院副専修科目
必修・選択/Mandatory or Elective 選択
授業方法/Lecture or Seminar 講義科目
授業科目名/Course Title 英語プレゼンテーション基礎/Basic English Presentation
単位数/Number of Credits 2.0
担当教員名/Lecturer ハグリー・エリック・トーマス,ジョンソン 陽子
時間割コード/Registration Code SP113
連絡先/Contact ジョンソン 陽子(ジョンソン陽子
Q301
yoyojohnson1@gmail.com)
ハグリー・エリック・トーマス(46-5835
Q508
不在の時hagley@mmm.muroran-it.ac.jp)
オフィスアワー/Office hours ジョンソン 陽子(火曜日13:00~14:00)
ハグリー・エリック・トーマス(火曜日12:55から14:25まで)
実務経験/Work experience
更新日/Date of renewal 2020/01/24
授業のねらい
/Learning Objectives
This course aims to give the students the vocabulary and expressions needed to give a successful presentation in English. Coursework will include examples of presentations and various listening and speaking activities which enable students to learn and practice specific expressions and structures. The course will also cover presenting techniques, body language, visuals and audience interaction. By the end of the course students will be able to deliver a professional presentation on a subject of their choosing which will be used in assessing the student's final grade.
到達度目標
/Outcomes Measured By:
Students will learn about presentation styles and techniques and practice a variety of these to ensure they are prepared for presentations they will have in the future.
授業計画
/Course Schedule
Course Schedule総授業時間数(実時間):22.5時間
Week 1 - Introduction
Week 2 – Getting started: Organizing a presentation (mini poster 1: self-introduction)
Week 3 – Making a good impression: Posture, eye contact and gestures
Week 4 – Making your point: Presentation types, sections, transitions (mini poster 2)
Week 5 – Visual aids 1
Week 6 – Visual aids 2
Week 7 – Being understood 1: voice and intonation (mini poster 3)
Week 8 – Being understood 2: stress, useful vocabulary
Week 9 – Concluding your message 1: Organizing your conclusion  (mini poster 4)
Week 10 – Concluding your message 2: Concluding phrases and final checklist
Week 11 – Taking questions
Week 12 – Final presentation preparation
Week 13 – Final presentation practice
Weeks 14 and 15 - Final presentations
成績評価方法
/Grading Guidelines
In-class mini presentations are 40% and the final presentation is 60% of the grade.
A grade of more than 60 is accepted for a credit.
Students whose final presentation is unsatisfactory must redo the final presentation.
履修上の注意
/Notices
欠席は理由の如何にかかわらず3回までしか認めない。4回以上欠席の者は、再履修しなければならない。
教員メッセージ
/Message from Lecturer
1.遅刻はしないこと。出席をとった後の入室は遅刻とみなす。
2.原則として、授業開始後の途中退室は認めない。許可なく退室した者は、欠席とみなす。
3.出席した以上、授業に参加することの意思表明をしたことになるので、積極的・協力的な姿勢で学習に臨んでもらいたい。
学習・教育目標との対応
/Learning and Educational Policy
なし
関連科目
/Related course
Learning and Educational Policy
JABEE基準(1)(f)の「国際的に通用するコミュニケーション基礎能力」、及び学習・教育目標E「自分の意見を論理的に整理し、他者に説明する能力」に対応している。
No. 回(日時)
/Time (date and time)
主題と位置付け(担当)
/Subjects and instructor's position
学習方法と内容
/Methods and contents
備考
/Notes
該当するデータはありません
該当するデータはありません