開講学期/Course Start | 2020年度/Academic Year 後期/Second |
---|---|
開講曜限/Class period | 他/Oth. |
授業区分/Regular or Intensive | 実習 |
対象学科/Department | 工学専攻 |
対象学年/Year | 1年,2年 |
授業科目区分/Category | 博士後期課程教育課程 大学院自専攻科目 |
必修・選択/Mandatory or Elective | 必修 |
授業方法/Lecture or Seminar | 演習 |
授業科目名/Course Title | DC英語プレゼンテーション |
単位数/Number of Credits | 2.0 |
担当教員名/Lecturer | 溝口光男,ゲイナー ブライアン |
時間割コード/Registration Code | DQ611 |
連絡先/Contact |
ゲイナー ブライアン(46-5843(非常勤講師担当ゲイナー) bgaynor@mmm.muroran-it.ac.jp) 溝口光男(D325.0143-46-5205,mitsuo@mmm.muroran-it.ac.jp) |
オフィスアワー/Office hours |
ゲイナー ブライアン(ゲイナー ブライアン(火曜日10:30~12:00) )
溝口光男(月曜日(Monday)12:00~12:30,木曜日(Thursday)12:00~12:30) |
実務経験/Work experience |
|
更新日/Date of renewal | 2020/08/21 |
---|---|
授業のねらい /Learning Objectives |
This course aims to give the students the vocabulary and expressions needed to give a successful academic presentation in English. Coursework will include examples of presentations and various listening and speaking activities which enable students to learn and practice specific expressions and structures. The course will also cover poster presentation, visuals and question and answers. By the end of the course students will be able to deliver a professional poster presentation on their doctoral research topic. |
到達度目標 /Outcomes Measured By: |
A poster presentation in English on their doctoral research topic. |
授業計画 /Course Schedule |
総授業時間数(実時間):22.5時間 Day 1 - Introduction Day 2 - Presentation basics Day 3 - Presentation writing Day 4 - Visuals Day 5 - Layout Day 6 - Poster presentation Day 7 - Review and evaluation Note: This is a 7 day intensive course. For days 1 to 5 there will be 2 classes each day. In the morning there will be a 2 hour instructional class. In the afternoon there will be a 1 hour consultation session when students can talk individually with the teacher about their presentations. 新型コロナウイルス感染症の流行状況に伴い、学生への十分な周知のもと、授業計画・授業実施方法は変更する可能性があります。 Due to the epidemic situation of COVID19, the plan and implementation method may be changed. In that case, I will explain to you properly. |
教科書・参考書に関する備考 | Necessary materials will be distributed in class. |
成績評価方法 /Grading Guidelines |
Students will be graded on their final poster presentation. 50% will be graded on the English used in the poster and in the interaction with the public. 50% will be graded on the content and clarity of the research topic. 新型コロナウイルス感染症の流行状況に伴い、学生への十分な周知のもと、成績評価方法は変更する可能性があります。 Due to the epidemic situation of COVID19, the evaluation method may be changed. In that case, I will explain to you properly. |
履修上の注意 /Notices |
Student who miss more than 2 days of classes will automatically fail the class and have to register for the class the following year. |
学習・教育目標との対応 /Learning and Educational Policy |
JABEE基準(1)(f)の「国際的に通用するコミュニケーション基礎能力」、及び学習・教育目標E「自分の意見を論理的に整理し、他者に説明する能力」に対応している。 |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
該当するデータはありません |
Active learning 1-1 /主体的学修(反転授業,小テスト,振り返り 等) |
・本授業ではPractical English Presentationについては十分な予習を行っておくこと。 ・本授業では Presentation Skills を集中的にするので、online learning及び演習用ビデオ教材で演習を行いに臨むこと。 |
---|---|
Active learning 1-2 /上記項目に係るALの度合い |
50%超 |
Active learning 2-1 /対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等) |
|
Active learning 2-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |
Active learning 3-1 /深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等) |
|
Active learning 3-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |