開講学期/Course Start | 2020年度/Academic Year 前期/First |
---|---|
開講曜限/Class period | 木/Thu 5,木/Thu 6 |
授業区分/Regular or Intensive | 週間授業 |
対象学科/Department | 環境創生工学系専攻環境建築学コース |
対象学年/Year | 1年,2年 |
授業科目区分/Category | 博士前期課程 大学院自専攻科目 |
必修・選択/Mandatory or Elective | 選択 |
授業方法/Lecture or Seminar | 講義科目 |
授業科目名/Course Title | 環境都市計画特論 |
単位数/Number of Credits | 2.0 |
担当教員名/Lecturer | 内海 佐和子 |
時間割コード/Registration Code | MP114 |
連絡先/Contact | 内海 佐和子(utsumi@mmm.muroran-it.ac.jp 教員室:Y棟5階 Y505) |
オフィスアワー/Office hours | 内海 佐和子(月曜日12:10-12:40、木曜日12:10-12:40) |
実務経験/Work experience |
更新日/Date of renewal | 2020/04/17 |
---|---|
授業のねらい /Learning Objectives |
町並み保存およびその影響について理解する。 Understanding of conservation of historic district and its impact. |
到達度目標 /Outcomes Measured By: |
1.町並み保存の効果と弊害を理解する 2.外国でのフィールドワークを知る 1. Understanding of effects and evil practices of conservation of historic district. 2. Understanding of field work in a foreign country. |
授業計画 /Course Schedule |
総授業時間数22.5時間(90分×15回) 第1週 ガイダンス 第2週 町並み保存と観光1 第3週 町並み保存と観光2 第4週 町並み保存と観光3 第5週 町並み保存と観光4 第6週 町並み保存と観光5・他チームの提案の検討 第7週 町並み保存と観光6・他チームの提案の評価 第8週 講評・まとめ 第9週 外国におけるフィールドワーク1 第10週 外国におけるフィールドワーク2 第11週 外国におけるフィールドワーク3 第12週 外国におけるフィールドワーク4 第13週 外国におけるフィールドワーク5・他チームの提案の検討 第14週 外国におけるフィールドワーク6・他チームの提案の評価 第15週 講評・まとめ Total time of lecture is 22.5 hours. (90 minutes×15) 1st week: Guidance 2nd week: Conservation of Historic District and Tourism1 3rd week: Conservation of Historic District and Tourism2 4th week: Conservation of Historic District and Tourism3 5th week: Conservation of Historic District and Tourism4 6th week: Consider proposals from other teams 7th week: Evaluation proposals from other teams 8th week: Discussion and Summarization 9th week: Field Work in a Foreign Country1 10th week:Field Work in a Foreign Country2 11th week: Field Work in a Foreign Country3 12th week: Field Work in a Foreign Country4 13th week: Consider proposals from other teams 14th week: Evaluation proposals from other teams 15th week: Discussion and Summarization *新型コロナウイルス感染症の流行状況に伴い、学生への十分な周知のもと、授業計画・授業実施方法は変更する可能性があります。 *The class plan and method of class implementation may change due to COVID-19. In that case, I will explain in the lecture. |
教科書・参考書に関する備考 |
教科書の指定なし。講義資料を適宜、配布する。 必要に応じて参考文献を講義内で紹介する。 Distribute the materials. The text will be showed as needed. |
成績評価方法 /Grading Guidelines |
提出課題の内容、授業への参加度などを総合的に評価し、60点以上を合格とする。 新型コロナウイルス感染症の流行状況に伴い、学生への十分な周知のもと、成績評価方法は変更する可能性があります。その際は講義内で説明します。 なお、80%以上の出席を必要とする。 Research and debate will be totally evaluated. A grade of more than 60 is accepted for a credit. The grade evaluation method may change depending due to COVID-19. In that case, I will explain in the lecture. More than 80% of attendance is required. |
履修上の注意 /Notices |
履修する学生は、必ずMoodleに登録をして下さい。 All students taking this course must register in Moodle. 連絡事項がメールで送られることがあるので、確認を怠らないこと。 Contact matter will be sent by e-mail, so check each one. |
学習・教育目標との対応 /Learning and Educational Policy |
. |
備考 /Notes |
不合格の学生にはレポート課題を課し、60点以上を合格とする。 Impose the report for disqualified students. A grade of more than 60 is accepted for a credit. |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
該当するデータはありません |
Active learning 1-1 /主体的学修(反転授業,小テスト,振り返り 等) |
|
---|---|
Active learning 1-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |
Active learning 2-1 /対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等) |
数名でグループを組み協働で調査、学習し、成果を発表する。 成果内容および取り組み姿勢をみる。 Students investigate and study in the group of several students ,then present the results. Evaluate the presentation contents and approach attitude. |
Active learning 2-2 /上記項目に係るALの度合い |
50%超 |
Active learning 3-1 /深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等) |
学部の「都市計画Ⅱ」を基礎とした総合学習を行う。 This lecture conduct comprehensive learning based on "Urban Planning II" of bachelor. |
Active learning 3-2 /上記項目に係るALの度合い |
50%超 |