開講学期/Course Start | 2019年度/Academic Year 後期/Second |
---|---|
開講曜限/Class period | 火/Tue 1 , 火/Tue 2 |
授業区分/Regular or Intensive | 週間授業 |
対象学科/Department | |
対象学年/Year | 1年 , 2年 |
授業科目区分/Category | 博士前期課程 大学院副専修科目 |
必修・選択/Mandatory or Elective | 選択 |
授業方法/Lecture or Seminar | 講義科目 |
授業科目名/Course Title | 異文化理解特論A/Cross-cultural Understanding A |
単位数/Number of Credits | 1 |
担当教員名/Lecturer | 塩谷 亨 (学部) |
時間割コード/Registration Code | SP172 |
連絡先/Contact | 塩谷 亨(shionoyaアットmmm.muroran-it.ac.jp) |
オフィスアワー/Office hours | 塩谷 亨(火曜3・4時限(それ以外でも空き時間は対応)) |
実務経験/Work experience |
更新日/Date of renewal | 2019/08/22 |
---|---|
授業のねらい /Learning Objectives |
主にハワイの文化についての様々な事例を見ながら、自分の文化との対照的な視点から他の文化を観る視点を養い、文化の普遍性と多様性を理解する。 This course introduces several aspects of the Hawaiian culture. Through this course, students will be given an opportunity to compare their own cultures with the Hawaiian culture. |
到達度目標 /Outcomes Measured By: |
1 To understand differences between cultures 2 To understand similarities between cultures. 3 To understand various perspectives on cultures. 1 文化の多様性を理解する。 2 文化の普遍性を理解する。 3 文化について観察する様々な視点について理解する。 |
授業計画 /Course Schedule |
Total hours: 12 Week1 Introduction Week2 Hawaiian language and culture (1) History Week3 Hawaiian language and culture (2) Housing Week4 Hawaiian language and culture (3) Clothing Week5 Hawaiian language and culture (5) Food Week6 Hawaiian language and culture (6) Religion Week7 Hawaiian language and culture (7) Music/Dance Week8 End-term Assignment/Exam A reaction paper is required in each class. |
教科書・参考書に関する備考 |
No textbook. Handouts (mostly written in English) will be provided in every class. 教科書は指定しない。プリント(英語で書かれたもの)を毎回配布する。 |
成績評価方法 /Grading Guidelines |
The score of each student is evaluated by an End-term Assignment 50% (to evaluate Outcomes1,2 and 3) and reaction papers/assignments 50% (to evaluate Outcomes 1,2 and 3). A score of 60 or above is required to pass this class. 期末課題・試験50%(達成度目標1,2,3)、リアクションペーパー/課題50%(達成度目標1,2,3)で評価する。100点満点中60点以上が合格点である。 |
履修上の注意 /Notices |
There will be no makeup assignment/examination for those who are absent from the class. Late assignments are not accepted Students who fail the class are required to retake next year. 欠席者への追試・追加課題等は行わない。締め切り後の課題は受理しない。 不合格者は再履修となる。 |
教員メッセージ /Message from Lecturer |
I hope this class gives you an opportunity to compare your own culture with the Hawaiian culture. |
学習・教育目標との対応 /Learning and Educational Policy |
JABEE(a)地球的視点から多面的に物事を考える能力とその素養に対応する。 An ability of multidimensional thinking with knowledge from global perspective. |
関連科目 /Related course |
異文化理解特論B /Cross-cultural Understanding B |
備考 /Notes |
Most of this course will be conducted in Japanese. Most of the materials will be written in English. |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
該当するデータはありません |
Active learning 1-1 /主体的学修(反転授業,小テスト,振り返り 等) |
毎回の授業でリアクションペーパーを課す A reaction paper is required in each class. |
---|---|
Active learning 1-2 /上記項目に係るALの度合い |
50%超 |
Active learning 2-1 /対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等) |
|
Active learning 2-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |
Active learning 3-1 /深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等) |
|
Active learning 3-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |