開講学期/Course Start | 2019年度/Academic Year 前期/First |
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開講曜限/Class period | 水/Wed 7,水/Wed 8 |
授業区分/Regular or Intensive | 週間授業 |
対象学科/Department | 全学科 |
対象学年/Year | 1年,2年 |
授業科目区分/Category | 博士前期課程 大学院副専修科目 |
必修・選択/Mandatory or Elective | 選択 |
授業方法/Lecture or Seminar | 講義科目 |
授業科目名/Course Title | 英語プレゼンテーション基礎/Basic English Presentation |
単位数/Number of Credits | 2.0 |
担当教員名/Lecturer | ジョンソン 陽子,ハグリー・エリック・トーマス |
時間割コード/Registration Code | SP113 |
連絡先/Contact |
ジョンソン 陽子(ジョンソン陽子 Q301 yoyojohnson1@gmail.com) ハグリー・エリック・トーマス(46-5835 Q508 不在の時hagley@mmm.muroran-it.ac.jp) |
オフィスアワー/Office hours |
ジョンソン 陽子(火曜日13:00~14:00)
ハグリー・エリック・トーマス(火曜日12:55から14:25まで) |
実務経験/Work experience |
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更新日/Date of renewal | 2019/02/09 |
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授業のねらい /Learning Objectives |
This course aims to give the students the vocabulary and expressions needed to give a successful presentation in English. Coursework will include examples of presentations and various listening and speaking activities which enable students to learn and practice specific expressions and structures. The course will also cover presenting techniques, body language, visuals and audience interaction. By the end of the course students will be able to deliver a professional presentation on a subject of their choosing which will be used in assessing the student's final grade. |
到達度目標 /Outcomes Measured By: |
Students will learn about presentation styles and techniques and practice a variety of these to ensure they are prepared for presentations they will have in the future. |
授業計画 /Course Schedule |
Course Schedule総授業時間数(実時間):22.5時間 Week 1 - Introduction Week 2 – Getting started: Organizing a presentation (mini poster 1: self-introduction) Week 3 – Making a good impression: Posture, eye contact and gestures Week 4 – Making your point: Presentation types, sections, transitions (mini poster 2) Week 5 – Visual aids 1 Week 6 – Visual aids 2 Week 7 – Being understood 1: voice and intonation (mini poster 3) Week 8 – Being understood 2: stress, useful vocabulary Week 9 – Concluding your message 1: Organizing your conclusion (mini poster 4) Week 10 – Concluding your message 2: Concluding phrases and final checklist Week 11 – Taking questions Week 12 – Final presentation preparation Week 13 – Final presentation practice Weeks 14 and 15 - Final presentations |
成績評価方法 /Grading Guidelines |
In-class mini presentations are 40% and the final presentation is 60% of the grade. A grade of more than 60 is accepted for a credit. Students whose final presentation is unsatisfactory must redo the final presentation. |
履修上の注意 /Notices |
欠席は理由の如何にかかわらず3回までしか認めない。4回以上欠席の者は、再履修しなければならない。 |
教員メッセージ /Message from Lecturer |
1.遅刻はしないこと。出席をとった後の入室は遅刻とみなす。 2.原則として、授業開始後の途中退室は認めない。許可なく退室した者は、欠席とみなす。 3.出席した以上、授業に参加することの意思表明をしたことになるので、積極的・協力的な姿勢で学習に臨んでもらいたい。 |
学習・教育目標との対応 /Learning and Educational Policy |
なし |
関連科目 /Related course |
Learning and Educational Policy JABEE基準(1)(f)の「国際的に通用するコミュニケーション基礎能力」、及び学習・教育目標E「自分の意見を論理的に整理し、他者に説明する能力」に対応している。 |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
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該当するデータはありません |