開講学期/Course Start | 2019年度/Academic Year 後期/Second |
---|---|
開講曜限/Class period | 金/Fri 5,金/Fri 6,金/Fri 7,金/Fri 8 |
授業区分/Regular or Intensive | 週間授業 |
対象学科/Department | 情報電子工学系専攻電気通信システムコース |
対象学年/Year | 1年,2年 |
授業科目区分/Category | 博士前期課程 大学院自専攻科目 |
必修・選択/Mandatory or Elective | 選択 |
授業方法/Lecture or Seminar | 講義科目 |
授業科目名/Course Title | 伝送工学特論 |
単位数/Number of Credits | 2.0 |
担当教員名/Lecturer | 佐藤慎悟 |
時間割コード/Registration Code | MQ304 |
連絡先/Contact | 佐藤慎悟(佐藤慎悟(教員室Y203-2,E-mail: satoshingo@mmm.muroran-it.ac.jp)) |
オフィスアワー/Office hours | 佐藤慎悟(佐藤慎悟(月,木 12:00 - 12:40)) |
実務経験/Work experience |
更新日/Date of renewal | 2019/02/14 |
---|---|
授業のねらい /Learning Objectives |
マイクロ波伝送に関して理解を深める. Several topics of microwave transmission are discussed. |
到達度目標 /Outcomes Measured By: |
次の事項について説明できること 1.伝送線路(50%) 2.マイクロ波回路解析(50%) Students can discuss the following subjects 1.Transmission lines 2.Microwave network analysis |
授業計画 /Course Schedule |
1週目 伝送線路理論 2~3週目 伝送線路と導波路 4~5週目 マイクロ波回路解析 6~7週目 マイクロ波フィルタ 8週目 まとめ No. 1 Transmission line theory No. 2 and No. 3 Transmission lines and waveguides No. 4 and No. 5 Microwave network analysis No. 6 and No. 7 Microwave filters No. 8 Summary |
参考書等 /Required Materials |
D. M. Pozar: Microwave engineering |
成績評価方法 /Grading Guidelines |
課題レポートで評価する.100点満点中60点以上を合格とする. Total score of reports is evaluated. A grade of more than 60 is accepted for a credit. |
履修上の注意 /Notices |
|
関連科目 /Related course |
通信工学特論,応用電磁気学特論 Advanced Communication Engineering, Advanced Applied Electromagnetics |
備考 /Notes |
この講義は日本語で行うが、配布資料、板書、口頭説明は英語を使用することがある. The subject will be mainly taught in Japanese, however, reference materials, writing on blackboard, and oral presentation in English are provided briefly. |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
該当するデータはありません |
Active learning 1-1 /主体的学修(反転授業,小テスト,振り返り 等) |
|
---|---|
Active learning 1-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |
Active learning 2-1 /対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等) |
|
Active learning 2-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |
Active learning 3-1 /深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等) |
|
Active learning 3-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |