開講学期/Course Start | 2019年度/Academic Year 前期/First |
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開講曜限/Class period | 他/Oth. |
授業区分/Regular or Intensive | 実習 |
対象学科/Department | 情報電子工学系専攻 |
対象学年/Year | 2年 |
授業科目区分/Category | 博士前期課程 大学院自専攻科目 |
必修・選択/Mandatory or Elective | 選択 |
授業方法/Lecture or Seminar | 演習科目 |
授業科目名/Course Title | 数理システム工学特別演習Ⅱ |
単位数/Number of Credits | 1.0 |
担当教員名/Lecturer | 高橋雅朋 |
時間割コード/Registration Code | MP392 |
連絡先/Contact |
高橋雅朋(Q403(高橋研究室) masatomo@mmm.muroran-it.ac.jp) |
オフィスアワー/Office hours | 高橋雅朋(月曜日16:15~17:45) |
実務経験/Work experience |
更新日/Date of renewal | 2019/02/05 |
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授業のねらい /Learning Objectives |
数理科学に関する課題を研究し、問題発見能力、問題解決能力を身につける。 レポートなどの作成をとおして、文章作成能力を身につける。 セミナーにおける口頭発表をとおしてコミュニケーション能力を身につける。 The purpose of this seminar is to discuss various aspects of mathematical problems arising from vast fields of engineering. Students who attend this seminar are required to prepare their presentation each seminar and should follow the advice of the adviser. |
到達度目標 /Outcomes Measured By: |
1. 数理科学の課題について、問題を発見できる。 2. 問題を解決するための計画を立案でき、その計画を遂行できる。 3. 研究成果をレポートなどにまとめることができる。 4. 修士論文のテーマをみつけることができる。 1. Get ability to identify specific problems in the field of mathematical science. 2. Get ability to make plans to solve the problems and carry out the plans. 3. Get ability to compile the results of study report. 4. Get ability to find a subject of master's thesis. |
授業計画 /Course Schedule |
指導教員との相談により研究の計画をたて、実施する. The plan of a research is set up and executed by the consultation with the advising teacher. |
教科書・参考書に関する備考 |
指導教員が指定する。 Advisor to specify the textbook. |
成績評価方法 /Grading Guidelines |
レポートの内容、セミナーにおける口頭発表を総合的に評価する。 The score of each student is evaluated by reports and oral presentations. |
学習・教育目標との対応 /Learning and Educational Policy |
この授業科目は情報電子工学系専攻の学習・教育目標の全ての項目に対応している。 This subject is related to all the objectives of the courses: Computer Systemics and Intelligent Informatics. |
関連科目 /Related course |
数理システム工学ゼミナールII, 情報電子工学特別研究II Advanced Laboratory on System Engineering for Mathematics II, Advanced Information and Electronic Research Work II. |
備考 /Notes |
口頭発表は原則として日本語で行うが、板書は英語を使うことを奨励する. Presentation is to use Japanese, but the blackboard to encourage to use English. |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
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該当するデータはありません |
Active learning 1-1 /主体的学修(反転授業,小テスト,振り返り 等) |
セミナーであるため今までの知識を全て用いる。 Since it is a seminar, it is necessary to use all the knowledge so far. |
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Active learning 1-2 /上記項目に係るALの度合い |
50%超 |
Active learning 2-1 /対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等) |
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Active learning 2-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |
Active learning 3-1 /深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等) |
セミナーであるため今までに知識を全て用いる。 Since it is a seminar, it is necessary to use all the knowledge so far. |
Active learning 3-2 /上記項目に係るALの度合い |
50%超 |