開講学期/Course Start | 2019年度/Academic Year 前期/First |
---|---|
開講曜限/Class period | 他/Oth. |
授業区分/Regular or Intensive | 実習 |
対象学科/Department | 情報電子工学系専攻 |
対象学年/Year | 1年,2年 |
授業科目区分/Category | 博士前期課程 大学院自専攻科目 |
必修・選択/Mandatory or Elective | 選択 |
授業方法/Lecture or Seminar | 演習科目 |
授業科目名/Course Title | 数理システム工学ゼミナールⅠ |
単位数/Number of Credits | 4.0 |
担当教員名/Lecturer | 内免 大輔 |
時間割コード/Registration Code | MP328 |
連絡先/Contact | 内免 大輔(naimen@mmm.muroran-it.ac.jp) |
オフィスアワー/Office hours | 内免 大輔(木曜日14:35~16:05) |
実務経験/Work experience |
更新日/Date of renewal | 2019/02/14 |
---|---|
授業のねらい /Learning Objectives |
数理科学に関する専門知識と基礎学力を習得することがねらいである。 It is aimed to learn the expertise and basic academic skills related to mathematical science. |
到達度目標 /Outcomes Measured By: |
数理科学に関する専門知識を自ら集めることができること。 It is possible to collect himself expertise Mathematical Sciences. 数理科学に関する基礎的な知識を体系化できること。 That you can organize a basic knowledge of mathematical science. |
授業計画 /Course Schedule |
配属研究室の教員が提示する課題が実施される。 Challenges assigned laboratory faculty presents is carried out. |
成績評価方法 /Grading Guidelines |
(クラスI、II共通) セミナーの準備状況および発表状況をみて総合的に判断する。 Determine the overall seeing a presentation situation and readiness of the seminar. . |
学習・教育目標との対応 /Learning and Educational Policy |
情報システム学コース/知能情報学コースの学習・教育目標の全ての項目に対応している。 Corresponds to all the learning/teaching objectives of Course of Computer Systemics and Course of Intelligent Informatics. |
関連科目 /Related course |
数理システム工学特別演習Ⅰ、Ⅱ 数理システム工学ゼミナールⅡ 情報電子工学工学特別研究Ⅰ、Ⅱ Advanced Laboratory on System Engineering for Mathematics I and II. System Engineering for Mathematics Seminar I. Advanced Information and Electronic Research Work I and II. |
備考 /Notes |
Used language: Japanese and/or English |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
該当するデータはありません |
Active learning 1-1 /主体的学修(反転授業,小テスト,振り返り 等) |
毎授業、関心のある話題について調べ発表することを推奨する。 Each student is recommended to give a talk about a topic he/she is interested in at every class. |
---|---|
Active learning 1-2 /上記項目に係るALの度合い |
15%~50% |
Active learning 2-1 /対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等) |
学生間および教員-学生間の議論を推奨する。 Disscussions among students and teachers are recommended. |
Active learning 2-2 /上記項目に係るALの度合い |
15%~50% |
Active learning 3-1 /深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等) |
これまでに身につけた数学の諸理論を駆使して問題を解決する。 In this class, we use several knowledges which students have leared in previous classes on mathematics. |
Active learning 3-2 /上記項目に係るALの度合い |
15%~50% |