開講学期/Course Start | 2019年度/Academic Year 前期/First |
---|---|
開講曜限/Class period | 他/Oth. |
授業区分/Regular or Intensive | 実習 |
対象学科/Department | 情報電子工学系専攻 |
対象学年/Year | 1年,2年 |
授業科目区分/Category | 博士前期課程 大学院自専攻科目 |
必修・選択/Mandatory or Elective | 選択 |
授業方法/Lecture or Seminar | 演習科目 |
授業科目名/Course Title | 情報工学ゼミナールⅠ |
単位数/Number of Credits | 4.0 |
担当教員名/Lecturer | 塩谷浩之 |
時間割コード/Registration Code | MP327 |
連絡先/Contact |
塩谷浩之(教育研究 9号館 V棟 V605 電子メール shioya (at mark) mmm.muroran-it.ac.jp ※at markを@としてください 原則,メール連絡でお願いします。 ) |
オフィスアワー/Office hours |
塩谷浩之(水曜日 11:00-1200 ) |
実務経験/Work experience |
更新日/Date of renewal | 2019/01/23 |
---|---|
授業のねらい /Learning Objectives |
情報工学に関する専門知識と基礎学力を身につける。 Acquire technical knowledge and basic academic skills in the field of information engineering. |
到達度目標 /Outcomes Measured By: |
1.情報工学に関する専門知識を自ら集めることができる。 2.情報工学に関する基礎的な知識を体系化できる。 1. Get ability to acquire technical knowledge about information engineering by oneself. 2. Get ability to systematize basic knowledge about information engineering. |
授業計画 /Course Schedule |
研究室の教員が提示する課題を実施する。 Address the problem given by the supervisor in the laboratory to which one is assigned. |
成績評価方法 /Grading Guidelines |
ゼミナールでの活動を総合的に評価する。 Activities in the seminar are evaluated comprehensively. |
学習・教育目標との対応 /Learning and Educational Policy |
情報システム学コース/知能情報学コースの学習・教育目標の全ての項目に対応している。 Corresponds to all the learning/teaching objectives of Course of Computer Systemics and Course of Intelligent Informatics. |
関連科目 /Related course |
情報工学特別演習Ⅰ、Ⅱ 情報工学ゼミナールⅡ 情報電子工学特別研究Ⅰ、Ⅱ Advanced Laboratory in Information Engineering I and II. Information Engineering Seminar II. Advanced Information and Electronic Research Work I and II. |
備考 /Notes |
Used language: Japanese and/or English |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
該当するデータはありません |
Active learning 1-1 /主体的学修(反転授業,小テスト,振り返り 等) |
自主学習( Self directed learning ) |
---|---|
Active learning 1-2 /上記項目に係るALの度合い |
15%未満 |
Active learning 2-1 /対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等) |
ゼミ参加・発表による対話的な学修 ( Attending the laboratory seminar with relative communication ) |
Active learning 2-2 /上記項目に係るALの度合い |
15%未満 |
Active learning 3-1 /深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等) |
複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 (Integration of various subjects and problem solving) |
Active learning 3-2 /上記項目に係るALの度合い |
15%未満 |