開講学期/Course Start | 2018年度/Academic Year 後期/Second |
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開講曜限/Class period | 火/Tue 1,火/Tue 2 |
授業区分/Regular or Intensive | 週間授業 |
対象学科/Department | 各専攻共通 |
対象学年/Year | 1年,2年 |
授業科目区分/Category | 博士前期課程 大学院副専修科目 |
必修・選択/Mandatory or Elective | 選択 |
授業方法/Lecture or Seminar | 講義 |
授業科目名/Course Title | 異文化理解特論A/Cross-cultural Understanding A |
単位数/Number of Credits | 1.0 |
担当教員名/Lecturer | 橋本邦彦(学部) |
時間割コード/Registration Code | SP172 |
連絡先/Contact |
橋本邦彦(Q616 92hashimot@gmail.com 0143-46-5833) |
オフィスアワー/Office hours | 橋本邦彦(木曜日 3・4時限目) |
更新日/Date of renewal | 2018/08/21 |
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授業のねらい /Learning Objectives |
The course treats the activities and songs of the Beatles from 1958 to 1966. Following the first half of their career, we will reach a deep understanding of what the music of the group means and why it attracts a lot of people. バンド結成から1966年のサンフランシスコでの最後のコンサートまで、ビートルズの前半の足跡をたどりながら、その音楽のメッセージや魅力等を、発表当時の社会情勢を参照しながら解き明かしていく。 |
到達度目標 /Outcomes Measured By: |
1. To catch what a song says. 2. To understand what a song means; to make a comment on it. 3. To understand cross-cultural similarities and differences through appreciation for English songs. 1. 歌詞を聞き取ることができる。 2. 歌詞の意味を理解し、それについて自らの考えを述べることができる。 3. 異文化間の考え方の類似点と相違点を理解することができる。 |
授業計画 /Course Schedule |
Total hours: 12 Week 1: Introduction: The Childhood Years in Liverpool Week 2: The Beginning of The Beatles Week 3: Nowhere Boy -Part 1- Week 4: Nowhere Boy -Part 2- Week 5: Arrival in the U.S.A. Week 6: Both Sides of Success Week 7: The End of Touring Week 8 End-term Assignment |
教科書・参考書に関する備考 |
No textbook. Handouts will be provided in every class. ハンダウトを毎回配布する。 |
成績評価方法 /Grading Guidelines |
The score of each student is evaluated by a short assignment in every class, 50%, and a quarter-end assignment, 50%. A grade of more than 60 is accepted for a credit. Goals 1-3 are evaluated by all the assignments. 成績は授業ごとの課題50%、期末の課題50%によって評価される。60点以上で単位は認定される。 |
履修上の注意 /Notices |
Absences are allowed within three times. 3回以上欠席すると単位は認定されない。 |
教員メッセージ /Message from Lecturer |
Let's enjoy the history and songs of the Beatles. ビートルズの歴史と歌を楽しみましょう。 |
学習・教育目標との対応 /Learning and Educational Policy |
To get the ability of international communication. |
備考 /Notes |
Most of this course will be conducted in Japanese. Most of the materials will be written in English. |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
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該当するデータはありません |
Active learning 1-1 /主体的学修(予復習,反転授業,小テスト,振り返り 等) |
主体的学修:授業ごとの課題と期末の課題を通しての主体的思考のまとめ |
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Active learning 1-2 /上記項目に係るALの度合い |
50%超 |
Active learning 2-1 /対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等) |
該当なし |
Active learning 2-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |
Active learning 3-1 /深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等) |
音楽などの芸術作品を通して文化間の類似点や相違点を認識する。 |
Active learning 3-2 /上記項目に係るALの度合い |
15%~50% |