開講学期/Course Start | 2017年度/Academic Year 後期/Second |
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開講曜限/Class period | 月/Mon 9,月/Mon 10 |
授業区分/Regular or Intensive | 週間授業 |
対象学科/Department | 応用理化学系学科応用物理コース |
対象学年/Year | 2年,3年,4年 |
授業科目区分/Category | 教育課程 副専門教育科目 |
必修・選択/Mandatory or Elective | 必修 |
授業方法/Lecture or Seminar | 演習 |
授業科目名/Course Title | 英語コミュニケーションⅠ(Lクラス) |
単位数/Number of Credits | 1.0 |
担当教員名/Lecturer | ゲイナー ブライアン(学部),ポラード シェーン ディビッド(学部) |
時間割コード/Registration Code | T6632 |
連絡先/Contact |
ゲイナー ブライアン(46-5843(非常勤講師担当ゲイナー) bgaynor@mmm.muroran-it.ac.jp) |
オフィスアワー/Office hours | ゲイナー ブライアン(ゲイナー ブライアン(火曜日10:30~12:00) ) |
更新日/Date of renewal | 2017/09/26 |
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授業のねらい /Learning Objectives |
This class aims to develop communicative competence in English through extensive practice in listening and speaking. Further aims of this class include development of sociolinguistic competence and intercultural communication skills. The prime objective is that students will improve their confidence in communicating in English. |
到達度目標 /Outcomes Measured By: |
1. Establish confidence and basic competence in communicating in English. 2. To gain practical experience using English appropriately in a variety of situations. 3. To gain greater cultural competence in using English. |
授業計画 /Course Schedule |
総授業時間数 22.5時間 1回目Introduction to course and content survey 2回目Describing a job/product 3回目Explaining a process 4回目Asking for/giving directions 5回目Explaining a problem/responding 6回目Phone-calls/messages 7回目Review and mid-term assessment 8回目Group survey questions 9回目Group survey analysis 10回目Group survey presentation 11回目Planning a trip 12回目Airport/travel encounters 13回目Small talk 14回目Final assessment 15回目Review and reflections ※自己学習の確保を促すたに毎週学習ワークシートを出します。 |
教科書 /Required Text |
Time to Communicate(ISBN:9784523177913) |
教科書・参考書に関する備考 |
[教科書] Time to Communicate Eric Bray Nan'un-Do |
成績評価方法 /Grading Guidelines |
Speaking Test (x2) and worksheets (x10) が50%、学期末試験が50% の100点満点中60点以上を合格点とする。到達度目標1,2,3は試験とworksheetsとspeaking testで評価する. |
履修上の注意 /Notices |
不認定者は再試験を受けなければならない。再試験で認定された場合、評点は60点である。 欠席は理由の如何にかかわらず3回までしか認めない。4回以上欠席した者は再履修しなければならない。 正当な理由なく5分以上遅刻した場合は、欠席扱いとなる。 欠席のカウントは授業初回から開始する。(再履修生又は編入生で授業開始前までに所定の手続きによりクラス指定を受けなかった場合には初回が欠席となるので注意すること。) |
教員メッセージ /Message from Lecturer |
Students will survey fellow classmates in the first class to discover the situations in which they want to be able to use English in the future. These situations will define which topics will be covered during the course. Accordingly, the topics listed above are preliminary and likely to change. Role-plays, communication tasks and presentations will enable practise and display of listening, and speaking skills in English. Students will also use the online video site ‘English Central’ to improve pronunciation and vocabulary knowledge through self-chosen videos. |
学習・教育目標との対応 /Learning and Educational Policy |
応用物理コースの学習目標(G)国際性「国際的に通用するコミュニケーション基礎能力と国際社会における多様な価値観を理解できるようになる」に対応している。 JABEE基準1(2)の(f)論理的な記述力,口頭発表力,討議等のコミュニケーション能力に主体的に対応する。 |
関連科目 /Related course |
TOEIC英語演習Ⅰ、Ⅱ |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
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該当するデータはありません |
Active learning 1-1 /主体的学修(予復習,反転授業,小テスト,振り返り 等) |
Students will engage in pair and group work on a number of class projects. |
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Active learning 1-2 /上記項目に係るALの度合い |
15%~50% |
Active learning 2-1 /対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等) |
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Active learning 2-2 /上記項目に係るALの度合い |
該当なし |
Active learning 3-1 /深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等) |
Students will constantly practice they English both in class and out of class activities based on real life situations. |
Active learning 3-2 /上記項目に係るALの度合い |
15%~50% |