授業情報/Course information

開講学期/Course Start 2017年度/Academic Year  後期/Second 3rd Qt,4th Qt
開講曜限/Class period 水 /Wed  9 , 水 /Wed  10
授業区分/Regular or Intensive 週間授業
対象学科/Department 各専攻共通
対象学年/Year 1年,2年
授業科目区分/Category 博士前期課程 大学院副専修科目
必修・選択/Mandatory or Elective 選択
授業方法/Lecture or Seminar 演習
授業科目名/Course Title 英語プレゼンテーション基礎/Basic English Presentation
単位数/Number of Credits 2.0
担当教員名/Lecturer ニマ マイク(学部)
時間割コード/Registration Code SP170
連絡先/Contact ハグリー・エリック・トーマス(46-5835
Q508
不在の時hagley@mmm.muroran-it.ac.jp)
オフィスアワー/Office hours ハグリー・エリック・トーマス(水曜日7,8)
更新日/Date of renewal 2017/09/21
授業のねらい
/Learning Objectives
This course aims to give the students the vocabulary and expressions needed to give a successful presentation in English. Coursework will include examples of presentations and various listening and speaking activities that will help enable students to learn and practice specific expressions and structures. The course will also cover presenting techniques, body language, visuals and audience interaction. By the end of the course students will be able to deliver a professional presentation on a subject of their choosing which will be used in assessing the student's final grade. 
到達度目標
/Outcomes Measured By:
Students will develop and practice a variety of presentation techniques for academic and professional settings.
 
授業計画
/Course Schedule
総学習時間数 22.5時間

Week 1:  Introduction, making and using notes, intros
Week 2:  Getting Ready, Unit 1, 2nd intros
Week 3:  Unit 1, Self-Introductions
Week 4:  Unit 1
Week 5:  Unit 1, Mini Presentation 1
Week 6:  Unit 2
Week 7:  Unit 2
Week 8:  Unit 3, Mini Presentation 2
Week 9:  Unit 3
Week 10:  Unit 3
Week 11:  Unit 5, Mini Presentation 3, Final Presentation Topics
Week 12:  Unit 5
Week 13:  Final Presentation preparation
Week 14:  Final presentations (Group A)
Week 15:  Final presentations (Group B)

自己学習の確保を促すために毎週宿題があります。プレゼンテーションの復習、次回のクラスのための予習もあります。
To encourage effective self-learning, homework will be assigned each week. In addition, review activites and tasks required in preparation for subsequent classes will also be assigned.
教科書
/Required Text
Present Yourself 2, 2nd edition, 2015, Stephen Gershon(ISBN:9781107435780)
成績評価方法
/Grading Guidelines
課題、受業での口頭プレゼンテーション発表等50%、 学期末口頭プレゼンテーション発表50%の割合で評価する。100点満点中60点以上を合格とする。
This course will be assessed as follows:
1: A weekly assessment based on class work and/or mini presentations (50%).
2: An end of term oral presentation (50%).
Students need to achieve a grade of 60% or more in order to pass.
履修上の注意
/Notices
欠席は理由の如何にかかわらず3回までしか認めない。『学生便覧』に載っている欠席届を教務課に提出すること。4回以上欠席した者は再履習しなければならない。正当な理由なく遅刻した場合は、欠席扱いとなる。
不合格者は再履修になります。

Irrespective of the reason, only 3 absences from class are accepted. An absence form (as detailed in the Student Handbook) must be submitted to the Education section for each absence. If the student is absent from 4 or more classes, he or she will have to repeat the entire course.
Students who are late for class without a legitimate reason will be marked absent.
Students who fail the course will have to repeat the entire course.
教員メッセージ
/Message from Lecturer
1.遅刻はしないこと。出席をとった後の入室は遅刻とみなす。 
2.原則として、授業開始後の途中退室は認めない。許可なく退室した者は、欠席とみなす。
3.出席した以上、授業に参加することの意思表明をしたことになるので、積極的・協力的な姿勢で学習に臨んでもらいたい。
4.     Each student will be required to prepare and give three (3) Mini Presentations and one (1) Final Presentation in front of other students in the class.
学習・教育目標との対応
/Learning and Educational Policy
JABEE基準(1)(f)の「国際的に通用するコミュニケーション基礎能力」、及び学習・教育目標E「自分の意見を論理的に整理し、他者に説明する能力」に対応している。 
関連科目
/Related course
To assist in the student's professional development and future career both in Japan and abroad. 
備考
/Notes
Please note that this course will be delivered in English.
No. 回(日時)
/Time (date and time)
主題と位置付け(担当)
/Subjects and instructor's position
学習方法と内容
/Methods and contents
備考
/Notes
該当するデータはありません
Active learning 1-1
/主体的学修(予復習,反転授業,小テスト,振り返り 等)
授業中、ロールプレイによる、勉強している英語を利用して様々な場面でコミュニケーション能力を生かして実践的な英語利用する。
Active learning 1-2
/上記項目に係るALの度合い
15%~50%
Active learning 2-1
/対話的学修(グループ学習,協働,調査体験 等)
対話的学修を行う。グループ学習による意見交換をする。
Active learning 2-2
/上記項目に係るALの度合い
15%~50%
Active learning 3-1
/深い学修(複数科目の知識の総合化や問題解決型学修 等)
授業中リスニング問題も含む小テストをしてもらう。
Active learning 3-2
/上記項目に係るALの度合い
15%未満