授業情報/Course information

開講学期/Course Start 2016年度/Academic Year  前期/First
開講曜限/Class period 他/Oth.
授業区分/Regular or Intensive 実習
対象学科/Department 環境創生工学系専攻環境建築学コース
対象学年/Year 2年
授業科目区分/Category 博士前期課程 大学院自専攻科目
必修・選択/Mandatory or Elective 必修
授業方法/Lecture or Seminar ゼミナール
授業科目名/Course Title 環境創生工学特別ゼミナールⅡB
単位数/Number of Credits 1.0
担当教員名/Lecturer 環境建築学コース全教員
時間割コード/Registration Code MP190
連絡先/Contact
オフィスアワー/Office hours
更新日/Date of renewal 2016/04/11
授業のねらい
/Learning Objectives
環境建築学分野における高度な特定の課題について調査・研究を行い、これまで修得した知識の有効かつ適切な応用能力、さらには創造性と総合的な判断能力を涵養し、問題解決能力を育成することを目的とする。

The aim of this subject is to survey and research for advanced specific issues in the environmental architectural field, recharge the effective and appropriate application capability of knowledge that has earned so far and the overall judgment ability and creativity and develop the problem-solving skills. 
到達度目標
/Outcomes Measured By:
1.与えられた検討課題の目的および問題点を認識し、そのテ-マについて自分の意見を持つことができる。
2.検討課題について、その問題点や解決に向けたアプロ-チ法を理解することが出来る。
3.解決に向けた検討を、設定されたアプローチ法に沿って具体的に実施することができる。
4.検討結果を報告書あるいは設計の形で整理し、自分の意見で相手に対して適切で十分な発表を行なうことができる。

1. To recognize the objects and problems of the given subject and have own opinion on the theme.
2. To understand the approach method to solve the problem.
3. To implement definitely by the approach method.
4. To summarize the results in report and make a presentaion. 
授業計画
/Course Schedule
第1週 ガイダンス
第2週 検討課題・設計演習の目的と問題点の把握
第3週 問題点や解決に向けたアプローチ法の検討
第4~9週 具体的な設計演習の実施
第10週 中間まとめ
第11~14週 報告書あるいは設計図面の完成
第15週 総括(報告会)

1 week : Guidance
2 week : Understand the purpose and problems of the agenda and design exercises
3 week : Investigation of the approach towards the problems and solutions
4-9 week : Implementation of specific sutudy or design exercises
10 week : Interim Report
11-14 week : Completion of the report or design drawings
15 week : Summary (Presentation) 
成績評価方法
/Grading Guidelines
修士2年前期終了時に報告会(修論中間発表会)を開催し,報告結果および各教員との質疑応答状況を総合的に判断して評価する。

The report and the presentation are evaluated comprehensively on the question-and-answer session.
学習・教育目標との対応
/Learning and Educational Policy
 
No. 回(日時)
/Time (date and time)
主題と位置付け(担当)
/Subjects and instructor's position
学習方法と内容
/Methods and contents
備考
/Notes
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