開講学期
Course Start
2015年度 前期
授業区分
Regular or Intensive
実習
対象学科
Department
環境創生
対象学年
Year
1.2
必修・選択
Mandatory or Elective
必修
授業方法
Lecture or Seminar
実習
授業科目名
Course Title
環境創生工学特別研究 土木工学
単位数
Number of Credits
6
担当教員
Lecturer
土木工学コース長
教員室番号
Office
連絡先(Tel)
Telephone
連絡先(E-mail)
E-mail
オフィスアワー
Office Hour
授業のねらい
Learning Objectives
環境創生工学専攻の諸分野における高度な特定の課題について調査・研究を行い、これまで修得した知識の有効かつ適切な応用能力、さらには創造性と総合的な判断能力を涵養し、問題解決能力を育成することを目的とする。  
In this seminar, research activities of individual topics on Sustainable and Environmental Engineering will be performed in order to acquire problem solving skills 
到達度目標
Outcomes Measured By:
1.与えられた検討課題の目的および問題点を認識し、そのテーマについて自分の意見を持つことができる。
2.検討課題について、その問題点や解決に向けたアプローチ法を理解することができる。
3.解決に向けた検討を、設定されたアプローチ法に沿って具体的に実施することができる。
4.検討結果を報告書として整理し、自分の意見に基づいて、相手に対して適切で十分な発表を行うことができる。
1. Original ideas can be summarized about the problem of the given subject.
2. Appropriate methods can be proposed in order to solve the problem.
3. Research activities for solution can be done in accordance with the proposed methods.
4. A final report can be finished based on the research results, and a presentation can be performed based on it. 
授業計画
Course Schedule
各教員の方針に基づいて、設定期日までの終了するように、各自が検討実施計画を立案し実施する。
Along with the research program which was discussed with supervisors, research activities should be finished by a fixed term. 
教科書
Required Text
参考書
Required Materials
 
教科書・参考書に関する備考
成績評価方法
Grading Guidelines
修士1年後期終了時に提出された報告書をもとに、各教員との質疑応答状況を総合的に判断して評価する。The score of each student will be evaluated by the interview with supervisors and the final report submitted at the end of a term. 
履修上の注意
Please Note
教員メッセージ
Message from Lecturer
学習・教育目標との対応
Learning and Educational
Policy
(◎)エンジニアリングデザイン能力
(〇)技術的実践能力
(〇)問題分析・解決能力
 
関連科目
Associated Courses
備考
Remarks