開講学期 Course Start |
2011年度 前期 |
授業区分 Regular or Intensive |
週間授業 |
対象学科 Department |
電気電子工学コース |
対象学年 Year |
3年 |
必修・選択 Mandatory or Elective |
必修 |
授業方法 Lecture or Seminar |
演習 |
授業科目名 Course Title |
英語コミュ二ケーション演習T (Fクラス) |
単位数 Number of Credits |
1 |
担当教員 Lecturer |
グレイブ エバ |
教員室番号 Office |
Q504 |
連絡先(Tel) Telephone |
46-5841 |
連絡先(E-mail) |
ewagrave@mmm.muroran-it.ac.jp |
オフィスアワー Office Hour |
火曜日9:00~10:00 |
授業のねらい Learning Objectives |
The aim of the class is to provide students with communicative tools to improve their English communication skills. |
到達度目標 Outcomes Measured By: |
Every class will combine four skills: reading, writing, listening and speaking to guide students in English communication. |
授業計画 Course Schedule |
総授業時間数(実時間):22.5時間 1. Introductions - Students can ask and answer questions to learn more about each other 2. Entertainment - can talk about movie watching preferences 3. Opinions - can comment on art objects, expressing criticism 4. Family Descriptions - can describe behaviors and characteristics 5. Personality - can talk about things they are afraid of 6. The Commute - can discuss everyday complaints 7. Experiences - can tell a story 8. Health Habits - can talk about good and bad habits 9. Relationships - can describe life changes 10. Going shopping - can negotiate a shopping trip 11. Home Sweet Home - can talk about things they can't live without, experiences abroad 12. Making Plans - can invite and negotiate time and place 13. First Impressions - can discuss stereotypes about their own country 14. Cooking Skills - can express ability 15. Lucky Experiences - can talk about lucky and unlucky events Final Exam |
教科書 Required Text |
Kristen Sullivan, Todd Beuckens. Impact Conversation 1, Pearson Longman, 2009 |
参考書 Required Materials |
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教科書・参考書に関する備考 | Electronic dictionaries are allowed. |
成績評価方法 Grading Guidelines |
各至達度を評価するため、ペアーワークと少人グループプロジェークト、多岐選択問題の課題を使って評価を行う。100点満点で定期試験50%、課題、ペアーワークとグループプロジェークト50%の割合で評価する。 100点満点中60点以上を合格点とする。不認定の者は再試験を受けなければならない。再試験で認定された場合、評点は60点とする。 |
履修上の注意 Please Note |
出席が良好でない者には、受験資格を認めない。4回以上欠席した者は再履修クラスを受講しなければならない |
教員メッセージ Message from Lecturer |
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学習・教育目標との対応 Learning and Educational Policy |
説明能力を高める、又は、発揮するため、自分の意見を論理的に整理し、英語で他者に説明できる能力を習得する。 |
関連科目 Associated Courses |
英語A, 英語B, 英語C,英語コミュニケーション演習U |
備考 Remarks |