開講学期 Course Start |
2009年度 後期 |
授業区分 Regular or Intensive |
週間授業 |
対象学科 Department |
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対象学年 Year |
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必修・選択 Mondatory or Elective |
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授業方法 Lecture or Seminar |
演習 |
授業科目名 Course Title |
英語プレゼンテーション |
単位数 Number of Credits |
2 |
担当教員 Lecturer |
ジャック ブロドゥスキー |
教員室番号 Office |
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連絡先(Tel) Telephone |
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連絡先(E-mail) |
yeekyak25@hotmail.com (ブロドゥスキー) |
オフィスアワー Office Hour |
I will be available before and after class on Wednesday for consultation with students. |
授業のねらい Learning Objectives |
This course aims to give the students the vocabulary and expressions needed to give a successful presentation in English. Coursework will include examples of presentations and various listening and speaking activities which enable students to learn and practice specific expressions and structures. The course will also cover presenting techniques, body language, visuals and audience interaction. By the end of the course students will be able to deliver a professional presentation on a subject of their choosing which will be used in assessing the student's final grade. |
到達度目標 Outcomes Measured By: |
Students will learn the presenting skills and strategies necessary to research and work with international colleagues. |
授業計画 Course Schedule |
ブロドゥスキー担当分 Week 1: Introductory class: How to make a good presentation Week 2: Unit 1: Posture and eye contact Week 3 Unit 1&2: Gestures Week 4: Unit 2: Gestures cont. Week 5: Unit 2&3 Voice inflection Week 6: Unit 3: Voice cont. Week 7: Unit 4: Defining Week 8: Unit 4&5: Visuals Week 9: Unit 5: Visuals cont. Week 10: Unit 6: Structure: introductions Week 11: Unit 6&7: Structure: body Week 12: Unit 7&8: Structure: body Week 13: Unit 8: Structure: conclusions Week 14: Final presentations Week 15: Final presentations |
教科書 Required Text |
Speaking of Speech, MacMillan Language House |
参考書 Required Materials |
英語辞書(紙でも電子でも可)を必ず持参すること。辞書は例文や語法も参照できるものであること. (ゲイナー) |
教科書・参考書に関する備考 | |
成績評価方法 Grading Guidelines |
受業でのプレゼンテーション発表40%、 学期末プレゼンテーション発表60% 100点満点中60点以上を合格とする。 |
履修上の注意 Please Note |
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教員メッセージ Message from Lecturer |
1.遅刻はしないこと。出席をとった後の入室は遅刻とみなす。 2.原則として、授業開始後の途中退室は認めない。許可なく退室した者は、欠席とみなす。 3.出席した以上、授業に参加することの意思表明をしたことになるので、積極的・協力的な姿勢で学習に臨んでもらいたい。 |
学習・教育目標との対応 Learning and Educational Policy |
JABEE基準(1)(f)の「国際的に通用するコミュニケーション基礎能力」、及び学習・教育目標E「自分の意見を論理的に整理し、他者に説明する能力」に対応している。 |
関連科目 Associated Courses |
To assist in the student's professional development and future careers as Engineers in both Japan and overseas. |
備考 Remarks |