開講学期
Course Start
2009年度 後期
授業区分
Regular or Intensive
週間授業
対象学科
Department
対象学年
Year
必修・選択
Mondatory or Elective
授業方法
Lecture or Seminar
演習
授業科目名
Course Title
英語プレゼンテーション
単位数
Number of Credits
2
担当教員
Lecturer
ジャック ブロドゥスキー
教員室番号
Office
連絡先(Tel)
Telephone
連絡先(E-mail)
E-mail
yeekyak25@hotmail.com (ブロドゥスキー)
オフィスアワー
Office Hour
I will be available before and after class on Wednesday for consultation with students.
授業のねらい
Learning Objectives
This course aims to give the students the vocabulary and expressions needed to give a successful presentation in English. Coursework will include examples of presentations and various listening and speaking activities which enable students to learn and practice specific expressions and structures. The course will also cover presenting techniques, body language, visuals and audience interaction. By the end of the course students will be able to deliver a professional presentation on a subject of their choosing which will be used in assessing the student's final grade.
到達度目標
Outcomes Measured By:
Students will learn the presenting skills and strategies necessary to research and work with international colleagues.  
授業計画
Course Schedule
ブロドゥスキー担当分
Week 1: Introductory class: How to make a good presentation
Week 2: Unit 1: Posture and eye contact
Week 3 Unit 1&2: Gestures
Week 4: Unit 2: Gestures cont.
Week 5: Unit 2&3 Voice inflection
Week 6: Unit 3: Voice cont.
Week 7: Unit 4: Defining
Week 8: Unit 4&5: Visuals
Week 9: Unit 5: Visuals cont.
Week 10: Unit 6: Structure: introductions
Week 11: Unit 6&7: Structure: body
Week 12: Unit 7&8: Structure: body
Week 13: Unit 8: Structure: conclusions
Week 14: Final presentations
Week 15: Final presentations

教科書
Required Text
Speaking of Speech, MacMillan Language House
参考書
Required Materials
英語辞書(紙でも電子でも可)を必ず持参すること。辞書は例文や語法も参照できるものであること. (ゲイナー)  
教科書・参考書に関する備考
成績評価方法
Grading Guidelines
受業でのプレゼンテーション発表40%、 学期末プレゼンテーション発表60%
100点満点中60点以上を合格とする。
履修上の注意
Please Note
教員メッセージ
Message from Lecturer
1.遅刻はしないこと。出席をとった後の入室は遅刻とみなす。 
2.原則として、授業開始後の途中退室は認めない。許可なく退室した者は、欠席とみなす。
3.出席した以上、授業に参加することの意思表明をしたことになるので、積極的・協力的な姿勢で学習に臨んでもらいたい。
学習・教育目標との対応
Learning and Educational
Policy
JABEE基準(1)(f)の「国際的に通用するコミュニケーション基礎能力」、及び学習・教育目標E「自分の意見を論理的に整理し、他者に説明する能力」に対応している。
関連科目
Associated Courses
To assist in the student's professional development and future careers as Engineers in both Japan and overseas.
備考
Remarks