開講学期 | 2009年度 後期 |
授業区分 | 週間授業 |
対象学科 | 建設建築 |
対象学年 | 2年 |
必修・選択 | 選択 |
授業方法 | 演習 |
授業科目名 | 英語コミュ二ケーション演習T (建設建築) |
単位数 | 2 |
担当教員 | グレイブ エバ |
教員室番号 | Q504 |
連絡先(Tel) | 46−5841 |
連絡先(E-mail) | ewagrave@mmm.muroran-it.ac.jp |
オフィスアワー | 金曜日10:25~11:55 |
授業のねらい |
The aim of the class is to provide students with communicative tools to improve their English communication skills. |
到達度目標 | Every class will combine four skills: reading, writing, listening and speaking, to guide students in English communication. |
授業計画 |
1. Asking questions and finding out personal information. 2. Making dates and social arrangements. 3. Describing people. 4. Describing relationships. 5. Talking about holidays. 6. Travel situation dialogs. 7. Choosing a holiday. 8. Describing holiday problems. 9. Catching up on news. 10. Formal and informal phone conversations. 11. Are you 'techno-friendly'? 12. Are you a typical woman or man? 13. Discussing good or bad ideas for saving money. 14. Talking about favorite restaurants. 15. Final Exam |
教科書 |
Bruce McGowe & Vic Richardson, Clockwise, Pre-Intermediate. Oxford, 2000. |
参考書 | |
教科書・参考書に関する備考 | Electronic dictionaries are allowed. |
成績評価方法 | 各至達度を評価するため、ペアーワークと少人数クグループ、グループプロジェークト、多岐選択問題の小テストを使って評価を行う。定期試験60%、小テスト・課題40%によって評価し、100点満点中60点以上を合格とする。不認定の者は再試験を受けなければならない。 |
履修上の注意 | 出席が良好でない者には、受験資格を認めない。 |
教員メッセージ | |
学習・教育目標との対応 | 説明能力を高める、又は、発揮するため、自分の意見を論理的に整理し、英語で他者に説明できる能力を習得する。 |
関連科目 | 英語A, 英語B, 英語C,英語コミュニケーション演習U |
備考 |